واکسن جدید و قدرتمندی برای مبارزه با ابولا راهی آفریقا شد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 161000
تعداد مطالب : 470
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

پس از بحران بیماری ابولا در غرب آفریقا، شرکت‌های داروسازی بسیاری دست به کار شدند تا واکسنی برای این ویروس مرگبار تولید کنند. حالا یکی از این واکسن‌ها تحت برنامه ای آزمایشی در کشور مالی مورد آزمایش قرار گرفته است. در صورت موفقیت آمیز بودن تست، این واکسن به کشورهای غرب آفریقا که مرکز این بیماری است ارسال خواهد شد.

مالی جزء کشورهای درگیر ابولا نیست، اما با کشور گینه که این بیماری در آنجا ظهور کرد، مرز مشترک دارد. به گفته روزنامه گاردین، سه نفر از کادر پزشکی و مراقبین حاضر در مالی این واکسن آزمایشی بدون عوارض جانبی را دریافت کرده‌اند. در ادامه 37 نفر دیگر از تیم‌های پزشکی این واکسن‌ را دریافت می‌کنند تا در نهایت به کشورهای مبتلا به این ویروس فرستاده شوند. فعلا تأثیر این واکسن در جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس نامشخص ارزیابی شده است.

این واکسن توسط انستیتو آلرژی و بیماری‌های واگیردار مریلند ساخته شده و قابلیت عملکرد بالای آن پزشکان بسیاری را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا امیدوار کرده است. این واکسن دو هفته پیش در آمریکا و انگلیس بر روی داوطلبان تست شد. این واکسن پیشتر نیز به شکل موفق بر روی میمون‌ها بدون عوارض جانبی تست شده بود. 

اعلام شده که تا پایان سال حدود 10 هزار واکسن تولید خواهد شد. باید دید آیا ابولا که از آن به "ایدز دوم" یاد شده، می‌تواند با این واکسن از بین برود یا خیر...




:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: واکسن جدید و قدرتمندی برای مبارزه با ابولا راهی آفریقا شد , ابولا , واکسن ابولا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mhy
ت : یک شنبه 20 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com